Alla inlägg under april 2010

Av Sunniva - 29 april 2010 21:37

Och alltså ursäkta att det blir så dåligt med nya inlägg, vi har krångel med internätet för tillfället.

Jag brukar surfa på ett litet 3-modem, och Thomas använder sig av sin telefon som modem.

Just nu fungerar 3-modemet inte av någon oförklarlig anledning, så vi får dela på telefonen under kvällen.


Hursom haver.....

Det går bra här hemma, Emil är världens vildaste och busigaste - det är verkligen full fart hela dagarna!

Men han är ju så go så det gör inget   


Han kan numera vrida av lock från tuber!

Och då alltså när locken sitter ordentligt på!

Jag vet inte när barn brukar lära sig det, men jag tycker det känns tidigt...?

Han anväder sig av tänderna, och liksom skruvar med händerna.

Helt otroligt!


Dock tror jag han börjar bli förkyld, han har nyst och snorat och varit lite grinig idag...

Ätit lite dåligt och sovit oroligt.


Vi har haft en bra vecka annrs, jag och Syster Sara stack till stan en sväng och köpte lite nya kläder - till oss och till Emil!

Jättefina allihopa, det är så roligt att gå på klädshopping med Sara!


Sen hade vi besök av söta Maria och Isabell, vi gick in till Järna här och handlade lite fika som vi åt på en lekplats.

Sen gungade våra små hjärtegryn och åt sand   


Och idag var vi med svärmor och åt lunch på Saltå, det var gott och trevligt!


Kram/ S

Av Sunniva - 25 april 2010 21:32

Vi har haft fullt upp idag känns det som!


Vi började vår dag med väckning 7.30 av världens sötaste lilla glada Emil som ställde sig på alla fyra i sängen och började klättra på oss   


Efter frukost gick vi en härlig promenad med Toffie i solen, och Emil sov sött i vagnen.


Under eftermiddagen sen åkte vi sen en liten runda, och fick både med oss en lära-gå-vagn till Emil och trädgårdsmöbler hem!

Plus lite mat och andra nyttigheter.


Sen bjöd vi Farmor och Farfar på middag (Thomas gjorde skitgod Nasigorej) och en ganska så trött Emil fick visa att han kan skaka på huvudet när mamma säger "nej nej", att han vet var lampan är, att han minsann kunde gå i en väldig fart med sin nya vagn, att han kan trycka igång mobilen på den enda knappen som finns på en Iphone och att han kan skruva upp locket på sina krämer vid skötplatsen!

Duktig kille, som efter lite gröt i magen somnade på studs vid 20-tiden  


Nu latar vi oss lite, pappan i huset och jag, mamman...

Strax dags att vila huvudet på kudden brevid finaste sonen som förövrigt sover i vår säng igen.

På obestämd tid!


Kram på er!

Av Sunniva - 24 april 2010 20:22
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sunniva - 24 april 2010 20:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sunniva - 24 april 2010 20:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sunniva - 22 april 2010 21:47

Det har snöat som sjutton idag, så Emil och jag latade oss inne hela dagen!

Eller Emil har inte varit lat direkt, fullt fräs hela tiden ju.


Det jag ville skriva ner var att han ju igår började försöka stapla saker på varandra.

Idag kämpade han med locket till en salva.

När han inte lyckades skruva av och på det blev han helt olycklig.

Jag hjälpte honom, av och på och av och på och av och på och så vidare....


Det är så häftigt.


Han lyckades också nästan sätta pappas glasögon på plats också.


"Du är min dröm Emil, min vackraste underbaraste mest önskade dröm.

Och det bästa är, att du är sann!"


/S

Av Sunniva - 22 april 2010 21:01

Ikväll var en underbar kväll

Inte dierkt speciell på något vis egentligen

Ganska vanlig

Du var trött, som du alltid blir kring läggdags

Bus med din älskade pappa

Och gröt i lilla magen


Du ville inte sova i din säng

Så vi låg i våran stora säng en stund och tittade på lampan

Du skrattade och log så härligt


Tröttheten överväldigade dig tillslut

Du vände dig mot mig, tätt tätt intil

En liten hand på min hals, så varm och försiktig

Du såg på mig, och jag såg på dig

Nära nära

Sakta slöt du dina trötta små ögon

Och jag smekte sakta din varma lena kind medan du gled längre och längre in i drömmarnas vackra land


Änglarna får vakta dig inatt


Så trygg och älskad somnade du ikväll

Tätt intill mig

Och jag njöt


Lyckligast i världen är jag som får vara din mamma


Jag älskar dig Emil   

Av Sunniva - 21 april 2010 15:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards