Alla inlägg under juli 2010

Av Sunniva - 26 juli 2010 12:23
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sunniva - 26 juli 2010 12:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sunniva - 24 juli 2010 22:09
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sunniva - 23 juli 2010 23:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sunniva - 21 juli 2010 22:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sunniva - 21 juli 2010 16:47

Emma, det här är för din skull!



Vad heter ditt barn?
Emil   


När var du beräknad att föda?
23 Juni - 09


Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?

Nej han behövde lite extra tid, och kom ut 9 dagar senare, Torsdagen den 2 Juli. Bästa dagen i mitt liv!


Hur stor var barnet vid födseln?
51 cm lång och vägde 3345 prima gram


Hur lång tid tog förlossningen?
13-14 timmar på förlossningen, 1 dygn hemma.


Tog du någon smärtlindring?

Epidural, som hjälpe jättebra!

 


Är du tillsammans med barnets pappa?
Yes!


Var barnet planerat?
Ja och nej,"händer det så händer det" ni vet....


Tog ni reda på könet?

Nej, vi ville spara den överraskningen! Men nästa gång vill vi nog gärna veta..


 
Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?

Pappan trodde pojke, jag var osäker.


Hur lång tid tog det för er att bli gravida?
Svårt att säga, i och med att vi inte direkt försökte.


Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?

Ja det visste vi innan, Emil eller Josefina.

 
Hade du en svår graviditet:
Absolut inte. Det ända jag hade svårt med var foglossningar, men jag fick vara sjukskriven rätt mycket så jag hade det bra ändå.


Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Tveklöst!


Har du fått några bristningar?
Yes, på magen, brösten och låren.


Var du nervös inför förlossningen?
Ja det var jag..


Hade du några cravings?
Inte direkt..men jag tålde inte vitlök!


Hur reagerade du/ni när du plussade?
Vart överlycklig, sambon tog det mer med ro.


Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Minns inte så noga, vecka 4 eller 5?


Hur mycket gick du upp i vikt?

15 kg och kanske lite mer...

Hur länge ammade du?

7 månader.

Vem är barnet mest lik?

Han är lik oss båda, men ändå helt sin egen.


Vad är det bästa med att ha barn?

Allt...


Vad är det sämsta med att ha barn?

Rädslan att något ska hända honom gör mig knäsvag, så ja, rädslan att han ska fara illa på något vis.


Är ditt barn döpt?
Nej.


Hur gammal är barnet nu?
1 år och 3 veckor ungefär.


Av Sunniva - 21 juli 2010 10:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sunniva - 20 juli 2010 22:31
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards